Retur- och återbetalningspolicy

Retur- och återbetalningspolicy – Hem & Stil

Senast uppdaterad: 6 april 2025

På Hem & Stil strävar vi efter att alla kunder ska känna sig nöjda och trygga med sitt köp. Samtidigt är det viktigt för oss att ha tydliga riktlinjer som skyddar både våra kunder och vår verksamhet. Nedan förklarar vi hur du returnerar en produkt, vad som gäller för återbetalningar och vilka villkor som måste vara uppfyllda.


Villkor för retur

För att en retur ska godkännas måste följande krav uppfyllas:
– Produkten ska vara oanvänd, oskadad och i originalförpackning
– Retur måste begäras inom 30 dagar från mottagandet
– Vi förbehåller oss rätten att neka retur som inte uppfyller dessa krav

Dessa villkor säkerställer att vi kan återställa varor till försäljningsbart skick och förebygga missbruk av returpolicy.


Hur du returnerar

– Kontakta oss på kundstod@hemstil.se med ditt ordernummer och orsak till returen
– Vi skickar dig korrekt returadress och instruktioner (adress kan variera beroende på produkt/lager)
– Returnera aldrig en vara innan du fått bekräftelse från oss

Vi hanterar alla returer manuellt för att säkerställa spårbarhet och tydlighet i processen.


Returkostnader

Kunden står för returfrakten, om inte produkten är defekt eller felaktigt levererad
– Vid godkänd återbetalning dras inga extra avgifter av, om inte annat kommunicerats

Denna policy hjälper oss hålla priserna konkurrenskraftiga för alla kunder.


Återbetalning

– Behandling sker inom 5 arbetsdagar från mottagen och godkänd retur
– Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet

Vi behandlar inga återbetalningar förrän varan är kontrollerad och godkänd.


Specifika situationer

Skadade eller defekta varor:
– Kontakta oss omedelbart och bifoga foton
– Vi ersätter dig med en ny vara eller återbetalar hela beloppet

Fel produkt mottagen:
– Vi skickar rätt vara utan extra kostnad
– Vi kan behöva en bild på den felaktiga produkten för dokumentation

Ej mottagen beställning:
– Kontrollera spårningsnumret först
– Kontakta oss om paketet fortfarande saknas efter förväntad leveranstid

Avbokning av köp:
– Kan göras kostnadsfritt inom 24 timmar, så länge ordern inte skickats
– Har ordern skickats, behöver du invänta leverans och sedan göra en retur

Ångrat köp:
– Kan göras inom 30 dagar, så länge returvillkoren är uppfyllda
– Gäller även om du bara ångrat dig utan särskild orsak

Byte av vara:
– Vi erbjuder inte direkt byten
– Returnera istället produkten och lägg en ny beställning


Företagsinformation

Företagsnamn: AF Commerce
Webbplats: www.hemstil.se
Organisationsnummer: 94521689
Momsregistreringsnummer: NL866808127B01
Adress: Hoofdstraat 43c4, 5706 AJ Helmond, Nederländerna
E-post: kundstod@hemstil.se
Telefon: +31 6 19426451

Kundtjänsttider:
Måndag–Fredag: 09:00–17:00
Lördag–Söndag: 10:00–13:00
Svarstid: Inom 1 arbetsdag